Over 12 uur sta ik te trillen op mijn benen ...

11 januari 2011 - Lelystad, Nederland

... want dan stap ik zo ongeveer in de trein, op weg naar London, en begint mijn reis!

Op dit moment kijk ik nog tegen een volledig lege backpack aan. Sommigen van jullie weten wel dat ik over het algemeen één uur voor vertrek mijn koffer inpak en het dan nog presteer om niks te vergeten, behalve mijn tandenborstel dan, maar deze keer probeer ik het anders te doen. Probeer...

Verder zijn alle laatste zaken geregeld. Malaria pillen gehaald (wat duur!) pasfoto's laten maken voor alle visa, laatste toiletartikelen halen, etcetera. Nu nog muziek op mijn iPod zetten, kleren wassen en inpakken et voila, ready to go!

Morgen ga ik met de trein; Lelystad - Schiphol - Brussel Zuid - London St. Pancras. Vandaar ga ik verder naar een vriend in het centrum van London. En ja, ik hoor sommige al denken 'Wat, Tom kán vliegen en gaat met de trein?!' en ja, het is gek. Ik vind vliegen echt heel leuk, maar aangezien ik nog nooit zo lang met de trein ben geweest en al genoeg de Amsterdam - London route heb gedaan, leek het me wel eens leuk! Totale reistijd is bijna 7 uur. Boeken mee!

Ik zal proberen minimaal één keer in de week mijn blog te updaten en jullie op de hoogte te houden van alle avonturen. Overigens; handig om te vermelden: deze blog is openbaar, dus echt voor íedereen leesbaar. Daarom; graag geen gekke dingen in de comments, namen van mensen, of intieme vragen. Daarvoor kan je emailen en je weet mijn email wel. :-)

Goed, ik ga mijn backpack inpakken. Jullie horen van me als ik in London ben!