Dag 1 - Lelystad - London

12 januari 2011 - London, Verenigd Koninkrijk

Nou, ik ben dan eindelijk echt officieel begonnen aan mijn reis. Fijn!

Gister avond begon ik natuurlijk veel te laat met het inpakken van mijn backpack waardoor dat nog nachtwerk werd. Afscheid genomen van ouders, zus en nichtje en uiteindelijk alles mee, veel te veel volgens mij, dacht ik ... in de trein besefte ik dat ik het kabeltje van mijn iPod ben vergeten. Slim ... Maar hij wordt nagestuurd, bedankt daarvoor!

De treinreis was een interessante ervaring... maar, de volgende keer vlieg ik gewoon weer. Het traject naar Brussel was erg druk, met amper ruimte om je spullen kwijt te kunnen. Verder duurt het gewoon erg lang. Vanochtend om 10:15 vertrokken en ik was om 18:00 Nederlandse tijd in London. En wat opvallend was tijdens de treinrit: wat is Belgie lelijk! Echt heel erg. Misschien kwam het door het weer. Maar echt, 90% van de huizen die ik zag waren echt verpauperd. Anyway, aangekomen in Brussel inchecken voor de Eurostar, en ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Nouja, precies hetzelfde als met vliegen, behalve dat je nu wel een zakmes, water en een kruisboog mee kan nemen als je dat wilt (je moet eens kijken op Schiphol wat je allemaal niet mee mag nemen .. )

Nu ben ik dus 6 dagen in London en ik heb nu gewoon de tijd om lekker te doen waar ik zin in heb, al zal dat de komende maanden waarschijnlijk nog wel even zo blijven, haha! Ik heb nu tijd voor de wat minder bekende dingen in London, iemand nog tips?

Het besef dat ik nu echt het land uit ben begint langzaam te komen. Ik ben benieuwd of ik veranderd ben over een paar maanden. We zullen zien.

Have a good night,

Tom

1. Miranda:
    13 januari 2011
    Tom! Als je toch tijd hebt, is het zeker de moeite waard om naar een musical te gaan. De goedkoopste plaatsen zijn heel overzichtelijk en maar 15 pond. Ook zit er een leuke sushi zaak tegenover St. Pauls. Veel plezier enzo, x mir
    P.S.: al gekeken naar Go en mijn raadsel? :)
  2. Martijn:
    13 januari 2011
    tate modern natuurlijk tom!
  3. Demelza:
    14 januari 2011
    Tom! Ga naar het British Museum. Daar kun je sowieso al zes dagen vol maken :p
    In ieder geval heel erg veel plezier!
  4. Ayla:
    14 januari 2011
    Qua musical: blood brothers is een aanrader!!
    Neem vooral ook de tijd in Soho 's nachts en overdag!
    En, niet al te boeiend, maar wel leuk om geweest te zijn, Greenwich, waar de tijdlijn loopt. Altijd leuk als het bij je ene voet een uur later is dan bij de andere ;)
    Lieffie geniet ervan!