Gearriveerd in Rio de Janeiro

19 januari 2011 - Rio de Janeiro, Brazilië

Hallo allemaal,

Nou, ik ben er hoor, Rio de Janeiro! Eerste indruk: heet. Ik begin met nog een stukje London.

De 18e (gisteren) vloog ik naar Rio vanaf London Heathrow. Door de juiste mensen te kennen (ik ga er verder niet op in) heb ik de hele ochtend in de lounges gespendeerd. Heel fijn! Lekker ontbijten champagne drinken. Heel decadent allemaal ;-). De vlucht zat niet zo vol maar ik hoopte wel voor een upgrade.. maar ik had niet echt een grote kans. Bij de gate was het nog vrij rustig en ik liet mijn ticket scannen: rood licht. Dat betekent dat er iets mis was met mijn ticket ... grondstewardess zoeken in 't systeem en ze zei dat ik met de hoofdstewardess moest praten.. Dus ik daarheen; en zij vertelde me dat ik was geupgrade naar 05A! Echt helemaal geweldig. Mijn stoel had zoveel beenruimte dat als ik mijn benen vol strekte, nog steeds niet de muur raakte. Verder kreeg ik enorm veel eten, en nog heel lekker ook. Foto's komen later ;-). De stewardessen waren allemaal een beetje bezorgd over mij nadat ik ze had verteld over mijn reis, hun moedergevoelens kwamen helemaal naar boven... heel lief.

Bij aankomst in Rio duurde het een tijd voordat mijn tas er was, daarna snel door de douane en daar stond al een man met mijn naam op een bordje! Heel fijn. Ik had de taxi al vantevoren geboekt omdat ik niet echt veel zin had om 's avonds laat te moeten gaan zoeken.. goeie keus. Alleen .. de taxichauffeur reed echt alsof ie een of ander racespel aan het doen was! Hij reed constant 130km per uur, door rood, haalde rechts in, dan weer links, mensen afsnijden ... anyway, het was een interessante rit. Eindelijk aangekomen in 't hostel en gepraat met een paar Ierse meisjes (dus heel goed je best doen met luisteren), en niet te laat gaan slapen. Het is zo warm in mijn kamer ... niet normaal. En er ligt een meisje onder me die snurkt en naar knoflook ruikt. Niet zo charmant.

Ik weet nog niet zo goed wat ik vandaag ga doen en of ik vandaag wel wat ga doen. Het is zo warm dat ik niet zo goed weet wat ik met mezelf aanmoet. En het alleen zijn is wel heel erg beklemmend opeens! Ik ben echt alleen alleen zeg maar, dat besef ik me nu wel. Ik red me wel hoor, maken jullie je maar geen zorgen :-)

Nou, tot de volgende update en emails zijn altijd welkom!

Tom

1. Jasper:
    19 januari 2011
    Ah joh het is ff wennen, maar dat lukt je wel snel genoeg! Have fun, ik ga binnenkort eindelijk sturen wanneer wij in australie zijn :P
  2. Stewart:
    19 januari 2011
    Hoeveel mensen beginnen een backpackers reis in Business?! Geweldig! Nog even bijkomen en dan naar Copacabana zou ik zeggen ;) en ook nog de Suikerberg, Corcovado, Favella toer! Genoeg te doen! Geniet :)
  3. loes:
    heey Tom

helemaal fijn dat dat goed bent aangekomen. echt leuk om je reisverslag te lezen :-)
    liefs loes
  4. Marc:
    He Tom,

Het is even wennen, maar dat gaat vast heel snel! Lekker de eerste dagen rustig wennen aan de warmte op het strand.

xx, Marc
  5. Guy:
    21 januari 2011
    Tom, glad you arrived safely. Only you would get upgraded to business class as you get ready to stay in your dorm room in Rio. :) If it helps you with the heat, just think of me in -21 and snow in Canada. Enjoying reading your travel log ..
  6. Marieke:
    24 januari 2011
    Hi man, inmiddels al gewend aan de hitte????
    Lief, Mariek
  7. Guy:
    25 januari 2011
    Hey Tom. Your first internal transit ... cool. Sounds like you had a grreat time in Rio. I'm using the BING translator to get an understanding of most of what you say in Dutch ... but looking forward to seeing you to get a 'true translation' :) I think you are smart to hang out with local Brazilians to see the citiy. Very wise. How do you find the food?