Hola Argentina!

29 januari 2011 - Puerto Iguazú, Argentinië

Hoi,

Vorige bericht was uit Sao Paulo, en daar heb ik 2 dagen doorgebracht. Wat een gigantisch grote en saaie stad leek te zijn, bleek een interessante en ook best mooie stad te zijn. Sao Paulo is alleen zo enorm groot dat makkelijk rondreizen er niet bij is. Trok daar op met 3 Finse meisjes (waar je dus echt geen woord van verstaat als ze Fins praten) wat wel gezellig was. In Sao Paulo heb je een gigantische Japanse bevolkingsgroep, de meeste Japanners buiten Japan zeg maar, en Chinatown (of Japantown?) is dan ook heel groot daar. De Finse meisjes hadden de eerste dag onbeperkt sushi gegeten als lunch en waren daar dolenthousiast over ('Oh my god. I mean, it was so amazing. Like, all sushi you could imagine. And unlimited! My dream! Woah!'), vooral omdat het zo veel voor zo weinig was. Net Nederlanders eigenlijk ... Ik besloot die dag om niet mee te gaan maar wilde naar de busterminal om mijn ticket naar Puerto Iguazu te regelen. Ik vet lang reizen naar de busterminal, klaar om mijn ticket te boeken ... besefte ik dat ik mijn paspoort in het hostel had laten liggen die je nodig hebt om een ticket te boeken. Slim ... dus ik weer terug, en daarna weer terug naar de busterminal. Uiteindelijk was het de moeite waard want ik had een erg fijne busreis naar Puerto Iguazu. Anyway, de volgende dag ook onbeperkt sushi gegeten en ik heb geteld, 40 stuks! Ik ging helamaal los, haha. Die avond afscheid genomen van de Finse vriendinnen en met de bus naar Argentinie. Het was een bus met gigantische stoelen, en ik heb heel lekker geslapen!

Gisteren ben ik aangekomen in Argentinie, na een hoop domme formaliteiten bij de doune (je moest de bus uit, naar de Braziliaanse douane voor een stempel, bus in, wachten, grens over, bus uit, Argentijnse douane, bus in, bus uit, bagage de grens overtillen, bus in en we konden verder, al met al was je langer dan een uur bezig ... ) maar toen was ik eindelijk in Argentinie. We werden gedropt bij de busterminal in de middle of nowhere, en toen we al bijna wilden gaan wandelen in de 34 graden kwam een andere buschauffeur naar ons toe die ons naar een kleiner busje dirigeerde en vroeg waar we heen moesten, en we werden pal voor ons hostel gedropt! Ik slaap in het Hostel Inn Iguazu wat er echt een beetje uitziet als een vakantieresort, inclusief eetzaal en groot zwembad voor de deur. Veel mensen hier, veel Nederlanders. Ik heb 2 kamergenoten die ook Nederlands zijn en daar kan ik het goed mee vinden, dus zijn we vandaag naar de Iguazu watervallen geweest. Vroeger stond de Chinese Muur altijd bovenaan mijn lijstje van meest indrukwekkende dingen, maar de watervallen hebben deze plek overgenomen ... het was absoluut geweldig. Wat een kracht, wat een geweld. We hebben eerst de 'Devil's Throat' bekeken en dat is het stuk waar het meeste water in een keer naar beneden stort. Je staat gewoon eerst 3 minuten met open mond te kijken om het te bevatten, zo bizar. Verder nog een hele wandeling gedaan en een boottocht waar je ONDER een waterval ging waardoor je dus echt tot op je onderbroek nat was, haha. Erg leuk. Daarna waren we wel helemaal gesloopt en zijn we maar gaan zwemmen in het hostel. Ik heb nog een nacht bijgeboekt en ga zondag pas naar Buenos Aires, morgen even een dagje zwemmen en een boekje lezen. Argentinie is gelukkig goedkoper dan Brazilie, dat scheelt echt! Ik begin steeds meer te wennen aan 'op reis' zijn. Normaal als je op vakantie bent dan stel je je erop in dat je na een paar weken wel weer terug gaat, nu dus niet. Verder is het soms wel vermoeiend om dezelfde backpackers praat te doen 'How long have you been travelling for, what do you do at home, what are your further travel plans, oh did you hear about this great place over there?' en ik praat ook niet meer zomaar met iedereen. Verder zijn kamergenoten niet altijd alles, in Rio had ik dus naar knoflook riekende meisjes en in Sao Paulo zaten er allemaal computernerds (echt de hele dag op hun laptop.. ga wat doen?!) en hier hadden we vannacht 2 snurkende Argentijnen op de kamer. Maar ook echt hard snurken. Ik ben een vrij vaste slaper, maar ik werd hier zelfs wakker van, net als de rest van de kamer. Minder. Maar, dit zijn maar de kleine dingetjes die minder leuk zijn, de rest is vooral genieten! En dat ga ik ook nu doen met een lekkere caipirinha. :-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marieke:
    29 januari 2011
    Hola Tom, que pasa?
    Na elke leuk mailtje van jou wordt ik nog jaloerser dan ik al ben!!!! Leuk om je mails te lezen. De chinese muur stata ook nog steeds op mijn To do-list, maar moet nu dus even kijken of ik die ga vervangen door de Iguazu, of gewoon eronder zet, haha!
    Have fun! Haste luego, besito!
  2. Stewart:
    29 januari 2011
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt allemaal erg gaaf en is leuk om je te kunnen volgen. Ga zo door!
  3. Guy:
    30 januari 2011
    Hey Tom. Garlic in Rio. Sushi in Sao Paulo. Snoring in Argentina. I like how you are capturing your experiences so succinctly. :) It's great to be able to hear (and feel) the excitement of your experiences as you encounter them. Thank you for putting so much heart into your updates. Great to read them. Guy xx